Daca un om rade din tot sufletul, inseamna ca e un om bun. ( F. M. Dostoievski )

marți

PRAJITURA CU FIDEA

M-am inspirat din retetele de cataif adaptate, sau cum i se mai spune cataif european, nu are nici o treaba cu cataiful original dar este ceva aspectuos si gustos.


INGREDIENTE:


400 gr.fidea subtire(Monte Banato)
300 gr.zahar
500 ml. apa
50 gr. unt
400 gr. frisca
esenta de rom





MOD DE PREPARARE:



Tava de aragaz am uns-o cu unt topit, apoi am asezat fideaua in strat uniform pe toata suprafata tavii. Am dat tava la cuptorul preincalzit,la foc potrivit, pana ce fideaua s-a rumenit usor.
Intre timp am fiert siropul din apa si zahar, pana s-a leagat putin, dupa ce am luat siropul de pe foc am adaugat esenta de rom.
Am scos tava din cuptor si am turnat siropul fierbinte peste fidea, am dat iara fideaua la cuptor pana ce siropul este absorbit (cca.20 min).Am scos tava din cuptor si am dat la rece ,blatul format din fidea si sirop.
In timp ce aluatul s-a racit, am batut frisca(eu am folosit frisca natutala, cea vegetala se bate mai bine). Dupa ce fideaua s-a racit am taiat-o in doua pentru a obtine doua foi. Pe una dintre foi am pus frisca si cealalta foaie am pus-o deasupra.Am pastrat putina frisca pentru decor.Am dat la frigider pentru cateva ore.
Este buna,buna,buna.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu