Daca un om rade din tot sufletul, inseamna ca e un om bun. ( F. M. Dostoievski )

joi

PAINE NAAN

No, servus dragilor,

 azi am prestat minunatele painici naan
painile astea le-am descoperit bineinteles pe blogosfera, dupa ce mi-am achizitionat masina de paine, eram in cautare de retete de paine si am dat de aceste painici.
la inceput mi s-au parut cam ciudate dar totusi am zis sa incerc.
sunt nenumarate retete si denumiri ex:paine asiatica, paine indiana, pita dospita etc. ideea este ca dupa ce le-am facut mi-au placut extrem de mult si iata ca le prepar de cel putin 3ori pe saptamana.

INGREDIENTE pentru aluat:

200 ml. de apa calduta
1 lgr drojdie
500 gr. faina alba
2 lg ulei de floarea soarelui
4 lg lapte batut
1 lgr zahar
1 lgr sare
1 lgr praf de copt
unt pentru uns
faina pentru intins aluatul

aluatul l-am facut la masina de paine, am pus mai intai ingredientele lichide dupa care am pus ingredientele solide , am setat masina la programul de framantat si dospit .


dupa 1 ora si 30 min

aluatul l-am rasturnat pe blatul de lucru infainat , l-am impartit in 12 parti cat mai egale.
6 buc le-am intins aproximativ rotunde cam cat .....un CD sau DVD{acum nu gasesc alta asemanare}, le-am pus in tava tapetata cu hartie de copt si le-am introdus la cuptorul incins in prealabil la temperatura cea mai mare, dupa aproximatic 5-6 min{depinde de cuptor}
painicile se intorc pe cealalta parte si dupa alte 5-6 min. gata
cat timp se coace prima tava ma ocup de a doua tava cu restul de 6 painici pe care le-am dat o forma mai lunguiata ca aici

v-am spus ca am avut un ajutor de nadejde? in poza este manuta piciului meu de 1an si 10 luni care imi verifica painicile.
deci si cu acestea am procedat ca mai sus la copt.
cand le scot din cuptor le ung pe ambele fete cu unt topit.

si o sectiune

mai de aproape

nu pot sa va mai spun decat ca le mananci cu ochii, nu alta, iar daca rezista sun foarte bune si a 2-a zi daca le pastrati in folie. 


2 comentarii:

  1. arata bine,cred ca pot fi umplute dupa cu mezeluri

    RăspundețiȘtergere
  2. ina ,pot fi umplute cu ce iti place dela salate pana la mezeluri, sunt delicioase si asa simple,
    azi mai fac o portie

    RăspundețiȘtergere