Daca un om rade din tot sufletul, inseamna ca e un om bun. ( F. M. Dostoievski )

luni

PAINE FLOARE

Servus dragilor,
eu tot fac paine la masina, dar am zis sa mai schimb ceva, aluatul bineinteles ca l-am facut tot la masina, dar am copt la cuptorul de la aragaz si i-am dat o forma frumoasa.
INGREDIENTE:

300 ml. lapte caldut
500 gr. faina alba
3 lgt.zahar
1 lgt. sare
30 gr.unt
1 1/2 lgt.drojdie uscata
susan

in cuva masinii de paine am pus toate ingredientele, mai intai cele lichide dupa care au urmat cele solide, asa cum prevad instructiunile masinii.
am setat programul de framantat si crescut.


dupa o ora si jumatate aluatul este gata de modelat.

la modelat ma folosesc de ulei.
aluatul l-am pus pe masa de lucru  unsa cu ulei,l-am impartit in 9 parti egale, pe care le-am dat o forma rotunda ca  de chife si le-am asezat intr-o tava tapetata cu hartie de copt.
mai intai am pus o chifla la mijloc dupa care celelalte se aseaza in jurul ei.
floarea astfel formata se unge cu ou batut, sau cu lapte si se presara deasupra cu seminte de susan
am lasat sa creasca cam 20-30 min.  si am bagat la cuptorul preincalzit la temperatura medie 180 grade C, pana se rumeneste frumos.

asa arata dupa ce am scos din cuptor
si mai de aproape dupa ce am rupt o bucata
este tare pufoasa, nu va mai spun de gust..........
ca sa faceti o paine de post puteti sa inlocuiti :
  • laptele cu apa
  • untul cu uleiul
  • se unge deasupra cu apa calduta sau ulei
se poate presara cu diferite seminte:de susan, de mac, de floarea soarelui etc.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu